InnovationAG od ponad 20 lat specjalizuje się w przebudowach i remontach pojazdów rajdowych i specjalnych.

InnovationAG jest przedsiębiorstwem funkcjonującym w branży technologicznej. Firma jest twórcą Huba Innowacji w Zgorzelcu, które powstało w celu umożliwienia rozwoju innowacyjnych pomysłów związanych z energetyką oraz wynalazków technologicznych. Ma za zadanie przyciąganie inicjatyw związanych z tworzeniem nowoczesnych technologii. W ramach Hub’a udostępnione jest nowoczesne laboratorium i warsztat, które są stale rozbudowywane w nowe urządzenia zapewniające rozwój innowacyjnych projektów.
 
W 2017 roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska przyznał dotację dla innowacyjnej Polskiej firmy na stworzenie terenowego pojazdu elektrycznego potwierdzając tym samym, że idea eko – konwersji jest potencjalną technologią elektromobilności do wykorzystania w trudnych warunkach.
Sokół 4x4 to uniwersalna platforma o napędzie w 100% elektrycznym. Technologie zastosowane w Sokole 4x4 mogą być przeniesione do dowolnego rozwiązania z zakresu elektromobilności. Obecny pojazd otrzymał nadwozie z Land Rovera Defendera. Nadwozie może być dowolnie modyfikowane, a technologie wdrażane indywidualnie do nowo konstruowanych pojazdów elektrycznych jak i ekokonwersji już istniejących. Jedną z najistotniejszych cech Sokoła 4x4 jest to, że dzięki zastosowanym technologiom jest mobilnym magazynem energii, tzw. vehicle-to-grid. System umożliwia dwukierunkowy przepływ energii między pojazdem o napędzie elektrycznym , a siecią elektroenergetyczną.
W 2019 roku firma InnovationAG podpisała umowę o współpracę z Instytutem Elektrotechniki w celu prowadzenia dalszych prac nad elektromobilnością. Jest to między innymi stworzenie ładowarki onboardowej , zewnętrznej
i indukcyjnej oraz falownika. Kolejny zapowiadany krok to silnik elektryczny do samochodów. Dzięki projektowi udało się stworzyć i przetestować wachlarz technologii, które mogły zostać następnie wdrożone w rozwiązaniu bądź oznaczone jako nieprzydatne.
Sokół4x4 to działający prototyp dający potwierdzenie stawianych wcześniej założeń, że innowacyjne Polskie firmy są w stanie tworzyć pojazdy elektryczne wykorzystując z początku gotowe technologie pochodzące z rynku, a następnie tworzyć własne zgodne z bieżącymi potrzebami. Przy współpracy innowacyjnych firm, Klastrów Energii, uczelni i instytutów naukowych jest możliwe maksymalne wykorzystanie
i rozwinięcie projektu. Jest to modelowe rozwiązanie pozwalające w najkrótszym możliwym czasie uzyskać pożądany efekt w dziedzinie Polskiej elektromobilności.